M  I  K  S  A  A  R  T

BLOG

Új vállalkozást indítasz? Vagy régóta jelen vagy a piacon, de eddig nem terveztél?

Szerző: jún 30, 2021marketing

A vállalkozásod épp olyan egyedi mint Te vagy, de ezt az ügyfeleid nem tudják. Szükség van arra, hogy a vállalkozás saját arculattal rendelkezzen, amely megjelenik a boltban, vagy irodában, de az online felületeken, levélpapíron, e-mailekben, névjegykártyádon, csomagoló anyagokon, és esetleg az autódon is. Ha egységes képet mutatsz magadról, és a vállalkozásodról, az a siker első záloga. Aztán kellenek tervek. De milyen tervek? Üzleti terv és marketing terv is szükséges, ezek valahol összefonódnak, egymásra épülnek. Meg kell határoznod a céljaidat, és az ezekhez szükséges eszközöket is. Kinek, mit értékesítesz, milyen árkategóriában, milyen eszközökkel és hol? A vállalkozásod hirdetése szempontjából nem mindegy, hogy helyi kisboltod van – pl. egy pékség-, vagy pedig országos szinten szeretnéd kiszolgálni a vevőidet egy webshopban, esetleg szerviz szolgáltatásod van, amellyel házhoz is mész. A tervekben szerepelnie kell mindennek, ami hátráltathat, ami előre vihet, konkrét számokat kell felsorakoztatni a befektetés és megtérülés jegyében.

Vannak már tervek, kész az arculat, van weboldalam, most mit tegyek? Ahhoz, hogy a vállalkozásod meghozza a tervezett sikert több fronton kell teljesíteni. A weboldaladnak megfelelő SEO-val kell rendelkeznie, amely a háttérben meglévő leírások, kulcsszavak mellett a tartalmi elemeket is meghatározza. Vannak olyan kulcsszavak, melyek illeszkednek az oldal tartalmi elemeihez? Jó képeket, és elnevezéseket használsz? Milyenek a meta elemek? Milyen az oldal ergonómiája? Megtalálja az átlag felhasználó amit keres? Megtalálja egyáltalán az oldalad? Regisztráltál a megfelelő helyeken, hogy megtaláljanak? Megjelensz a térképen? Hányadik vagy a találati listákban?  Ha minden kérdésre tudsz válaszolni, akkor jó úton haladsz, jöhet a következő lépés. 

Az emberek nem csak az organikus keresési felületeken találnak meg, vannak erre nem túl költséges, de megfelelő fizetős megoldások is. A vállalkozásoddal, de kifejezetten szolgáltatásokkal is termékekkel is meg tudsz jelenni a keresők felületein, illetve több száz olyan nagy forgalmú weboldalon, amelyek szerződésben állnak a keresőkkel. Mutass tartalmat, minőséget, képet, videót, vagy csak egyszerű szöveges felhívást, amely felkelti az emberek figyelmét! Emellett, ha közvetlenebb módon is kapcsolatba kerülnél jövőbeli ügyfeleiddel, akkor a közösségi oldalakon sem árt aktivitást mutatni. Meg is vagyunk? Nem, most kezdődik az igazi munka! Ki kell elemezni az összes elvégzett feladatot, és utána, ha szükséges módosítani és bővíteni az eszközöket, amelyek a siker felé vezetnek. Az üzlet és a marketing útja sokrétű, mindig célcsoportra optimalizált, amelyet néha egy-egy új helyzet, gazdasági tényező is befolyásol. Sosem lehet azt mondani, hogy kész vagyok, maximum azt, hogy jó úton haladok! Az itt leírtak egy dióhéjban összeszedett kis szösszenetet mutatnak a munkámból, amelyet végzek ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen. Ha tetszik amit mutattam keress fel, és dolgozzunk együtt!

Tervezés

Sok esetben a működő vállalkozásoknak sem megfelelő a marketingje. A problémák általában ott kezdődnek, hogy még üzleti terv sincs, ha hirdetések vagy reklámok születnek, akkor azok is hirtelen ötletekből adódnak, és semmilyen tervhez nem illeszkednek!

De miért fontos a terv?

Az első legyen mindig az üzleti terv! Ha valóban sikeres és mérhető – tervezhető növekedést szeretnél elérni, akkor meg kell határozni a célokat és az ahhoz szükséges eszközöket. Az üzleti tervnek több célja is lehet, ez függ a tevékenységi körödtől és az üzlet jellegétől. Az első és legfontosabb, hogy legyen egy terved magadnak! Ha ez megvan, akkor készülhetnek tervek beruházások esetén partnereknek vagy befektetőknek is, hiszen a közös munka alapja a bizalom, és amíg ez a gyakorlatban nem alakul ki, addig bizony neked kell megmutatni mekkora kockázati tényezőkkel milyen befektetés mellett tudtok a legtöbbet kihozni a közös munkából. Az üzleti terv alapvető eleme a célkitűzés, és a célokhoz szükséges anyagi fedezet meghatározása, a rendelkezésre áll anyagi javak, a várható bevételek és kiadások rendszerbe foglalása, mindezt fűszerezve swot analízissel és kockázat elemzéssel is. Nagyon fontos tudnod, hogy melyek az erősségeid, gyengeségeid, milyen veszélyek nehezítik a munkádat, és mindezt hogyan tudod kezelni. A kockázati szempontok összegyűjtése és azokra bevethető kezelési tervek kidolgozása sem kihagyható lépés, hiszen, ha nem vagy tisztában a munkádat nehezítő folyamatokkal, akkor egy váratlan helyzet bizony nagy károkat okozhat. Az üzleti tervvel gyakorlatilag felkészülsz mindenre!

Az üzleti tervre építsd a marketinget!

Bizony egy-egy kampány akár sokba is kerülhet, és az is lehet, hogy az egész kidobott pénz volt, ha nem jól csináltad. A marketingmunka lényege, hogy bizonyos meghatározott keretösszegből segítse az üzleti terv megvalósulását. A marketing tervnek az üzleti tervet kell szolgálnia és kiegészítenie: adott egy termék vagy szolgáltatás csoport, amelyet el kell adnunk. Meghatároztuk mennyit szeretnénk keresni a termékünkkel, de hogyan érjük ezt el? Szigorúan minden termékhez és szolgáltatáshoz szükséges meghatározni kinek, hol, milyen áron és milyen promóciókkal tudjuk bemutatni a terméket. Ehhez a következőket kell meghatározni:

Termék: funkció, márka, csomagolás, minőség, garanciális feltételek, előnyök

Ár: a terméktulajdonságok minősége mellett nagyon fontos a termék piaci helyzetét is figyelembe venni

Promóció: minden olyan eszköz, amely a termékünk vagy szolgáltatásunk népszerűsítését szolgálja, lehet ez hagyományos plakát kampány, online hirdetés, vagy Tv reklám is. Egyes promócióknak nagyon magas költsége van, ezért érdemes megtérülést számolni. A kisebb költségvetésű hirdetéseknél sem elhanyagolható ez, hiszen nem mindegy, hogy a nyereségünk mekkora hányadát fektetjük be hirdetésekbe. Befektetni? Igen, a marketing befektetés, ha jól csináljuk akkor mérhető megtérülést hoz, és további forgalmat is generál.

Hely: a hely meghatározása nem csak földrajzi szinten fontos. Persze egyértelműnek kell lennie, hol és milyen módon elérhető amit kínál, de meg kell határozni a rendelkezésre állás idejét, illetve azokat a csatornákat amelyeket az értékesítésre illetve a promóciókra is használni szeretnénk.

Öltöny, Üzletember, Üzleti, Férfi, Személy, Fehér

Emberek: a kategória, ahol mindenki számít. Te is, mint vezető, fontos szerepe van az alkalmazottaknak, a megfelelő szaktudásnak, képzettségnek, ügyfélszolgálatnak, és természetesen a célcsoportodat alkotó embereknek is, akikről tudnod kell, milyen igényeik, milyen anyagi helyzetük van és hogyan szolgálja a terméked és szolgáltatásod az igényeik kielégítését.

Mindez hosszú volt? Pedig ez az alapja a sikeres üzletnek! Ha tanácsadásra van szükséged keress minket!

Megosztás

TOVÁBBI HÍREK