M  I  K  S  A  A  R  T

BLOG

Marketing mix és stratégia

Szerző: júl 19, 2021marketing

A stratégiánk, legyen az egy időszak marketing stratégiája, vagy egy promócióé, nem árt ha megfelel bizonyos szempontoknak! De melyek ezek?

Terv: az célok és eszközök összessége, a várható eredmények, megtérülés meghatározása

Trükk: egy váratlan újítás, plusz szolgáltatás, vagy bármi amellyel akár a versenytársakat is meglepjük

Minta: ha volt már eredményes kampányod, annak terveit, eredményeit mindenképpen fel kell használni az új törekvéseknél is, hiszen az egymásra épülő, egymást erősítő kampányok sokkal sikeresebbek lehetnek. Kifejezetten fontos lehet az összegyűjtött adatok alapján a vásárlói viselkedés minták elemzése, a sikeres kampányok megjelenésének hatása, és esetleg egy-egy visszatérő elem használata, amely jó érzést kelt az ügyfelekben a meglévő pozitív tapasztalatok alapján

Pozíció: milyen piaci szerepe van a vállalkozásodnak, termékednek? Hova helyezed magad a versenytársak között? A megjelenésed és a terméked összhangban áll a pozícióddal?

Perspektíva: a piaci pozíció és részesedés növelésének lehetőségei, termékkör bővítés, célcsoportok bővítésének lehetőségei, magasan képzett alkalmazottak által prémium szolgáltatások bevezetése.

A marketing tervnek az üzleti tervet kell szolgálnia és kiegészítenie: adott egy termék vagy szolgáltatás csoport, amelyet el kell adnunk. Meghatároztuk mennyit szeretnénk keresni a termékünkkel, de hogyan érjük ezt el? Szigorúan minden termékhez és szolgáltatáshoz szükséges meghatározni kinek, hol, milyen áron és milyen promóciókkal tudjuk bemutatni a terméket. Ehhez a következőket kell meghatározni:

Termék: funkció, márka, csomagolás, minőség, garanciális feltételek, előnyök

Ár: a terméktulajdonságok minősége mellett nagyon fontos a termék piaci helyzetét is figyelembe venni

Promóció: minden olyan eszköz, amely a termékünk vagy szolgáltatásunk népszerűsítését szolgálja, lehet ez hagyományos plakát kampány, online hirdetés, vagy Tv reklám is. Egyes promócióknak nagyon magas költsége van, ezért érdemes megtérülést számolni. A kisebb költségvetésű hirdetéseknél sem elhanyagolható ez, hiszen nem mindegy, hogy a nyereségünk mekkora hányadát fektetjük be hirdetésekbe. Befektetni? Igen, a marketing befektetés, ha jól csináljuk akkor mérhető megtérülést hoz, és további forgalmat is generál.

Hely: a hely meghatározása nem csak földrajzi szinten fontos. Persze egyértelműnek kell lennie, hol és milyen módon elérhető amit kínál, de meg kell határozni a rendelkezésre állás idejét, illetve azokat a csatornákat amelyeket az értékesítésre illetve a promóciókra is használni szeretnénk.

Emberek: a kategória, ahol mindenki számít. Te is, mint vezető, fontos szerepe van az alkalmazottaknak, a megfelelő szaktudásnak, képzettségnek, ügyfélszolgálatnak, és természetesen a célcsoportodat alkotó embereknek is, akikről tudnod kell, milyen igényeik, milyen anyagi helyzetük van és hogyan szolgálja a terméked és szolgáltatásod az igényeik kielégítését.

TOVÁBBI HÍREK