M  I  K  S  A  A  R  T

BLOG

Közösségi marketing, de merre menjek?

Szerző: dec 16, 2021marketing, web

Már számtalan hálózat létezik amelyeket a mindennapjainkban, a személyes kapcsolattartásra is használunk, de jogosan merül fel a kérdés, hogy melyeket használjuk üzleti célra? A kérdés jogos, hiszen nem mindegy! Nézzük a szempontokat, mit, miért érdemes használni, és hol érdemes hirdetni?

közösségi marketing - hálózatok
Közösségi marketing, de merre menjek?

Természetes olyan válasz nincs amelyet minden egyes vállalkozásra rá lehet húzni, hiszen sok esetben a termékünk vagy a vállalkozás profilja határozza meg az irányt, bár egy okos marketing fogással kibővíthetjük a lehetőségeket. Az egyetlen ami biztos, hogy napjainkban nem mehetünk el a közösségi hálózatok mellett, hiszen azontúl, hogy kiváló kommunikációs felületeket biztosítanak ezek a platformok, tömegesen tudjuk velük elérni az embereket akár ingyenesen is! Oké, ehhez sok-sok óra jól irányzott munka szükséges, de nem lehetetlen. A következőkben a teljesség igénye nélkül mutatunk tippeket, hiszen ezekről a hálózatokról és a jó stratégiákról egyenként is könyvet lehetne írni!

Első és legfontosabb: tudd mi célod, és ismerd a célközönséged! Ezek alapján lássuk, melyik felület mit tud!

Amit mindenki ismer már: Facebook

2004 óta működő hálózat, mondhatjuk, hogy itt kezdődött minden, amit ma a közösségi felületek jelentenek. Az emberek kapcsolattartásra és az érdeklődési területükhöz illeszkedő tartalmak keresésére használják leginkább. Szinte minden korosztály itt van!

Hol hatékony a Facebook? Értékesítés területén mindenképpen, hiszen már saját közösségi boltunk is lehet, és a fizetett hirdetéseket célozhatjuk a megfelelő embereknek. Továbbá nagyszerű a felület a márkaismertség kiépítésében, illetve akkor, ha a weboldaladra szeretnéd irányítani az embereket. Ebből ítélve mondhatjuk, hogy bármely vállalkozás számára alkalmas lehet a Facebook, de nem mindegy hogyan használjuk. A célközönségnek megfelelő szövegek és grafikus tartalmak elengedhetetlenek a sikerhez. Például egy fiatalokat célzó ruházati termék esetében ha magázódsz, vagy mindent „élrevasalva” mutatsz meg, majdnem biztos, hogy kisebb sikereket érsz el mint egy lazább hangvétellel, de ugyanez igaz, ha egy ügyvédi iroda oldala gyenge és alpári viccekkel próbál követőket szerezni. Láttunk már mindent, nagyon fontos, hogy megtaláld a jó hangnemet, és a célcsoportod számára értékes tartalmat ossz meg. Nézzünk egy példát! 🙂 Mennyi féle módon lehet bemutatni egy pólót?

hogyan mutassam meg a termékem
Példa – mutasd meg a termékeidet úgy, ahogy a célcsoportod szereti

Ugye, hogy nem mindegy? Aztán ott a szöveg amit mellé írsz! Fogalmazz úgy, ahogy a célcsoportod érti! Legyél naprakész. udvarias, laza, de mindig azokhoz szólj, akiknek el akarsz adni! Arany középút is mindig van!

Posztolj rendszeresen, ne csak havonta 1-2 alkalommal, tartsd fent az érdeklődést, írj értékes tartalmat, és figyeld hogyan reagálja a közönséged a különböző témákat! Elemezz, nézd meg nagyobb márkák hogyan csinálják, és tanulj!

A mai reklámzajban már nem mindig sikerül pusztán organikus úton nagy közönséget elérni, erre pedig ott vannak a hirdetési lehetőségek. A Facebookon ma már számos metódus szerint hirdethetsz, célcsoportokat állíthatsz be, hirdetheted az oldalad, posztokat, de akár a weboldalad is. Célokat határozhatsz meg, hogy több kommunikációra irányuljon a hirdetési cél, vagy esetleg a követők számát szeretnéd emelni. Elsőre ijesztő lehet a Facebook hirdetéskezelője, ha nem vagy biztos a dolgodban kérdezz meg szakembert, ne költs el felesleges sok pénzt! A rosszul beállított hirdetések olyanok mintha kidobálnád a pénzed az ablakon!

közösségi hálózatok - marketing

INSTAGRAM

2010 óta létezik a hálózat, elsősorban képek és rövid videók megosztásán alapul és itt kezdtünk el „hashtagelni”, amely azt jelenti, hogy különböző címszavakkal definiáljuk a tartalmunkat, így hívjuk fel az érdeklődési kör alapján magunkra a figyelmet. Az insta hirdetési felülete később indult el mint a Facebook-é, de mivel egy „istállóból” származik, hasonlóan működik. Ezen a hálózaton akkor érdemes jelen lenni ha érdekes képekkel, esetleg rövid videókkal tudod megmutatni a branded, céged. Soha ne felejts el hastaget használni, akár többet is! A felületet a fiatalabb korosztály használja, 40 éves kor alatt leginkább, így a középkorúakat célzó kampányokat jobb ha nem itt futtatod. Legyél fiatalos, vagány, trendi, legyenek jó fotóid, és ###### 🙂 Meg tudod csinálni!

TIKTOK

Egy videómegosztáson alapuló közösségi hálózat, amely elképesztően népszerű a fiatalok körében, de egyre nagyobb teret hódit a 30 -50 évesek között is. A lényege, hogy vicces, szórakoztató rövid videókat osztanak meg a felhasználók, zenével, vagy anélkül, effektekkel, címszavakkal, leírással. A videónkra reagálhatnak, kommentálhatnak, és akár videós válaszokat is küldhetünk. A vállalkozás építésben csak akkor van helye ennek a hálózatnak, ha a márkádról vagy termékeidről tudsz érdekes vagy vicces videós tartalmakat készíteni úgy, hogy közben nem rombolod annak értékét. Nehéz meghatározni a határokat, mindig figyelj oda mit osztasz meg!

Pinterest log

PINTEREST

Ezen a felületen is létrehozhatsz magán és céges profilt is. A céges profil előnye, hogy hirdethetsz és analitikát is nézhetsz az eredményeidről. A profil létrehozása ingyenes, és ha nem szeretnél hirdetésre költeni, akkor megfelelő kulcsszavak használatával, értékes tartalmak létrehozásával itt is nagy számú embert tudsz elérni akár organikus szinten is. Építsd fel a stratégiád, hozz létre a profilodat bemutató táblákat és máris gyárthatod a pineket! A pinekben linkelheted a weboldalad, így annak a forgalmát is erőteljesen növelheted. Ez a hálózat merőben más mint a fen felsoroltak, de nem nehéz megtanulni a használatát, és ha jól kommunikálod a branded, akkor meglepően nagy eredményeket tudsz vele elérni!

LINKEDIN

Elsősorban a szakmai tartalmak helye, mindenben különbözik az eddig felsorolt hálózatoktól, leginkább céges kommunikációban van helye, B2B vállalkozásoknak remek platform. Itt nem fogod tudni eladni a pólóidat, de az eladáshoz nagyszerű szakembereket találhatsz, üzleti – szakmai cikkeket olvashatsz, hirdetéseiddel a munkaerő piacot, cégvezetőket, szakmai érdeklődőket is célozhatsz, számtalan lehetőség adott ahhoz, hogy üzleti kapcsolatokat építs. Üzleti fiók létrehozása ingyenes, ha ez megvan, máris írhatjuk a cikkeket, posztolhatunk képet és videót is. Egy dolog fontos: legyen érdekes és figyelemfelkeltő a cikk, segítse a követők számának emelkedését és az üzleti céljaid elérését. Az értékes tartalom elősegíti, hogy a céljaidhoz passzoló vállalkozások találjanak rád! A Linkedin felületén hirdetni is lehet,de gyakorlat nélkül nem biztos, hogy érdemes nekiállni. Inkább keress egy szakembert, határozzátok meg a célokat és a rendelkezésre álló költségkeretet, így biztos lehet a megtérülés!

Ha felkeltettük az érdeklődésed, hirdetnél, vagy posztolnál, de nem vagy biztos a dolgodban, akkor keress minket!

TOVÁBBI HÍREK