M  I  K  S  A  A  R  T

BLOG

Ergonómia? Tartalom? Hogyan hat a weblap elrendezése és tartalma az üzlet sikerére?

Szerző: júl 20, 2021marketing, web

Silver and Black Imac's

Aki kicsit is utánaolvasott, az tudhatja, hogy a weboldalak látogatói a legtöbb esetben néhány másodperc alatt eldöntik, hogy számukra érdekes-e ahová érkeztek. Nagyobb részt keresésből – fizetett vagy organikus úton jutnak el egy-egy oldalra, mert a találati listában valami olyat láttak az oldalról ami felkeltette az érdeklődésüket. De mi van, ha nem azonnal látják amiért odakattintottak? Akkor történik meg a visszafordulás, ez az oka, ha magas az oldalunk visszafordulási aránya. De mit tehetünk ez ellen? Sokat is! Egyrészt fontos, hogy a keresőtalálatokban megjelenő szövegek, illetve hirdetéstartalmak relevánsak legyenek, pontosan azt tükrözzék amit a kattintó az oldalon is látni fog. Egyrészt ezzel máris elkerüljük, hogy sok fizetett kattintás hiába történjen meg, ergo spórolunk, másrészt ha szeretik amit látnak, akkor csökken a visszafordulási arány, és növekszik az esélye, hogy a látogatás vásárlást vagy üzletet generál. A másik fontos tennivaló a tartalom elrendezésének megfelelő tervezése. Az oldal kialakításánál fontos, hogy az információs struktúra átlátható, és könnyen megtalálható legyen. A mai világban senki nem szeret sokáig keresgélni, ha nincs szem előtt a keresett tartalom, már megy is tovább az ember. Egy egyedi kialakítás is számos veszélyt rejt magában, hiszen az átlag internethasználó már kialakult szokások szerint halad: például tudja, hogy az oldalak nagyobb részén bal oldalt, vagy fent van a menüsor, valahol a fejlécben a kereső sáv, ezért ha ezeket nem találja, akkor valószínű nem is fogja azzal eltölteni az idejét hogy megfejtse a weblap térképet. Persze lehet kísérletezni és eltérni a megszokottól, de vagy erősen fel kell kelteni az érdeklődést ennek érdekében, vagy az újszerű megoldásokat egy alapvetően megszokott környezettel érdemes kombinálni. De nézzük melyek a legfontosabb szempontok egy jól kialakított oldalhoz:

– célcsoport kutatás (szokások, elvárások)
– felhasználói élmény, illetve oldal megtekintési statisztikák használata
– gyorsan betöltődő oldal
– könnyed navigáció
– átlátható, egyértelmű tartalom
– jól olvasható szöveg (színek, betűtípusok)
– nem kért tartalmak, hirdetés jellegű megjelenés – bannerek, popupok, hangos zene, nem leállítható film – hanyagolása
– működő linkek
– minden böngészővel kompatibilis, reszponzív

Ugye milyen egyszerű és logikus? 🙂 Persze ez a vicc része, nem mindig egyszerű a feladat, ezért is születik annyi használhatatlan oldal. Erről a témáról könyvet is tudnánk írni, de most csak ízelítőt adtunk abból amit csinálunk, ám hamarosan jön még erről!

TOVÁBBI HÍREK